Urząd Gminy Pruszcz Gdański - wersja archiwalna
 

 
Strona główna
 

Urząd Gminy Pruszcz Gdański - wersja archiwalna

Menu podmiotowe





 
Urząd Gminy Pruszcz Gdański 
 
Co i jak w urzędzie 
 
Ewidencja Ludności


UDOSTĘPNIANIE DANYCH ZE ZBIORÓW MELDUNKOWYCH, ZBIORU PESEL ORAZ EWIDENCJI WYDANYCH I UNIEWAŻNIONYCH DOWODÓW OSOBISTYCH


Informację udostępniono: 23.10.2013 14:39
Ostatnia aktualizacja: 23.10.2013 14:39


1. Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 ze zm.); 
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie wysokości opłat za udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, zbioru PESEL, ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych oraz sposobu wnoszenia tych opłat (Dz. U. Nr 207, poz. 1298); 
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 21 maja 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 105, poz. 667);.

 

2. Organy udostępniające dane

  • Dane ze zbiorów meldunkowych oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych udostępnia organ gminy. 
  • Dane ze zbiorów meldunkowych oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych w odniesieniu do województwa udostępnia wojewoda. 
  • Dane ze zbioru PESEL oraz ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (OEWiUDO) udostępnia Minister Spraw Wewnętrznych.

 

Dysponując ostatnim adresem osoby poszukiwanej, wniosek o udostępnienie danych tej osoby należy skierować do właściwego organu gminy. Gmina jest podstawowym źródłem informacji o osobie, uprawnionym do potwierdzania miejsca zameldowania. W przypadku, gdy poszukiwana osoba dokonała wymeldowania i nie figuruje w aktualnej bazie mieszkańców gminy wniosek należy składać do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych

  • 3. Wymagane dokumenty 

     

    • wypełniony wniosek o udostępnienie danych


    4. Opłaty

     

    Za udostępnienie jednostkowych danych pobierana jest opłata w wysokości 31 zł. Opłatę wnosi się na rachunek Gminy Pruszcz Gdański  94 8335 0003 0116 5885 2000 0001
     lub w kasie urzędu

    • W przypadku gdy wnioskodawca działa za pośrednictwem pełnomocnika, do każdego wniosku należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie. Opłata skarbowa w wysokości 17 zł powinna zostać uiszczona w kasie Urzędu Gminy Pruszcz Gdański  lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Pruszcz Gdański 94 8335 0003 0121 1827 2000 0007
    • Dokumenty potwierdzające interes prawny lub faktyczny w uzyskaniu danych

     

    Przykłady dokumentów potwierdzających interes prawny:
    wezwanie sądowe, wezwanie komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie osoby, której dane mają być udostępnione wobec wnioskującego o udostępnienie danych (np. kopie umów, wezwań do zapłaty, faktur, wyroków sądowych itp.)
    Osobom i podmiotom, które nie wykażą interesu prawnego tylko faktyczny, dane mogą być udostępnione wyłącznie za zgodą osób, których te dane dotyczą.

    Informacje niezbędne do zidentyfikowania osoby poszukiwanej

     

    Poza imieniem i nazwiskiem należy podać inne dane poszukiwanej osoby np.:

    • imiona rodziców,
    • data i miejsce urodzenia, 
    • numer PESEL,
    • seria i numer dowodu osobistego.

     

    Podmioty upoważnione do uzyskania danych nieodpłatnie:

    • organy administracji publicznej,
    • sądy,
    • prokuratura,
    • Policja, 
    • Straż Graniczna,
    • Służba Więzienna,
    • Służba Kontrwywiadu Wojskowego,
    • Służba Wywiadu Wojskowego,
    • Służba Celna,
    • Żandarmeria Wojskowa,
    • Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego,
    • Agencja Wywiadu,
    • Biuro Ochrony Rządu,
    • Centralne Biuro Antykorupcyjne,
    • Szef Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych
    • straże gminne /miejskie/,
    • organy kontroli skarbowej i wywiadu skarbowego,
    • państwowe i komunalne jednostki organizacyjne oraz inne podmioty – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach,
    • Polski Czerwony Krzyż – w zakresie danych osób poszukiwanych.

     

    Organy prowadzące zbiory meldunkowe, zbiór PESEL oraz ewidencję wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, na pisemny wniosek zainteresowanej osoby, wydają zaświadczenie zawierające pełny odpis przetworzonych danych dotyczących tej osoby. Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.) wydanie zaświadczenia ze zbiorów Ewidencji Ludności, uzależnione jest od dokonania opłaty skarbowej w wysokości 17 zł w kasie urzędu.

    W przypadku wystąpienia o zaświadczenie potwierdzające wspólnie zamieszkanie opłata pobierana jest w następujący sposób:

    Jan Kowalski (pełne dane osobowe) 17 zł + imię i nazwisko osób wspólnie zamieszkałych 31 zł

    lub

    Jan Kowalski (pełne dane osobowe) 17 zł + imię i nazwisko wraz z pozostałymi danymi osób wspólnie zamieszkałych 31 zł/od każdej osoby











  • Wprowadził(a):
    Sebastian Jasiak

    Zatwierdził(a):
    Sebastian Jasiak









    Liczba odsłon: 456